Office 365 dla edukacji w Łodzi – informacja dla rodziców i uczniów

Urząd Miasta Łodzi zakupił dla całej edukacji w Łodzi licencje na usługę Office 365.

W ramach usługi otrzymaliśmy pakiet Office 2016 Pro oraz wiele innych programów działających on-line.

Miasto zakupiło licencje dla każdego nauczyciela, pracownika administracji szkoły oraz ucznia w ilości 5 licencji dla każdego. Oznacza to, że każda osoba, która otrzyma konto Office 365 ma prawo do zainstalowania najnowszej wersji pakietu biurowego MS Office na 5 prywatnych urządzeniach (komputer, laptop, smartfon) w ramach jednego gospodarstwa. Licencje przypisane są do danego użytkownika i nikt inny nie może z nich korzystać.

Jak zalogować się na konto Office 365?

  1. Po otrzymaniu loginu i jednorazowego hasła od wychowawcy, z poziomu przeglądarki internetowej uruchamiamy stronę:

portal.office.com

  1. Po zatwierdzeniu powyższego adresu otrzymamy okno logowania, gdzie w polu edycyjnym wpisujemy otrzymany adres e-mail:

np.  e.nowak@sp153.elodz.edu.pl

Po przejściu dalej należy wpisać otrzymane hasło jednorazowe.

  1. Przy pierwszym logowaniu system wymusi zmianę hasła. W tym celu jako hasło stare wpisujemy hasło otrzymane. Nowe hasło wymyślamy z uwzględnieniem siły i bezpieczeństwa hasła (minimum 8 znaków w tym duże i małe litery oraz znaki specjalne)
  2. Po zalogowaniu się do portalu system przeprowadzi nas przez wstępną konfigurację (m.in. ustawienie strefy czasowej)
  3. Po tych czynnościach możemy rozpocząć pracę z systemem.

Prosimy uczniów, którzy otrzymali loginy i hasła od wychowawców o zalogowanie się do usługi Office 365. Rodziców uczniów, którzy nie posiadają jeszcze kont do usługi, a chcieliby z niej skorzystać prosimy o kontakt z wychowawcą klasy.

 

Office 365 gwarantuje każdemu uczniowi efektywną naukę i wspaniałą zabawę na okres nauki w naszej szkole.

nauczyciel